vakantie met papa en mama!

Hallo Hallo!!

Bereid je voor, pak een kopje koffie of thee en ga er even lekker voor zitten want deze blog is een beetje lang

Het is alweer een tijdje terug dat mijn ouders op bezoek zijn geweest en ik heb heel eerlijk gezegd daarna echt 0 inspiratie gehad voor een update. Maar vooruit ik heb even terug in de briefjes van mijn moeder gekeken en ik ga jullie toch nog even over onze 3 weken gezamenlijke vakantie vertellen.

Aller eerst begon het natuurlijk met een hoop geapp, ā€œmam?? Kan je dit nog ff mee nemenā€ en ā€œmam, past dit nog in je koffer?ā€. Maar toen was het dan eindelijk zo ver.. ik kon niets meer bedenken wat ik moest hebben en de laatste kleine dingen gingen de koffers in en op naar het vliegveld. Na een hoop geduld en veel vliegtuig radar kijken gingen Anika en ik op weg naar Sydney om alvast de camper op te halen. De 3 uur durende bus rit vanaf Canberra naar Sydney is met de redelijk goeie bus best vol te houden. Eindelijk aan gekomen in Sydney met een taxi naar het verhuurbedrijf. Daar weer een hoop gedoe want er waren een stelletje chinezen voor ons die weer niet weten wat ze willen. En dan was en nog een stel voor ons die ons letterlijk in de zeik zette. Ze vroegen ons waar we vandaan kwamen dus wij heel braaf in het Engels: ā€œuit Nederland.ā€ Dus hun wilde weten waar uit Nederland. Wij uitgelegd in het Engels dat we uit ede en Tieldaar vandaan kwamen. Begonnen ze genieperig te lachen dus wij wouden ook wel weten waar hun vandaan kwamen. Begonnen ze prins heerlijk in het Nederlands uit te leggen dat ze uit Elst kwam. Nou dat was natuurlijk lachen gieren brullen want toen konden we dus roddelen over de chaotische vrouw die ons aan het helpen was.

Na dik 2 uur bezig geweest te zijn bij het verhuur bedrijf konden we er eindelijk vandoor. Ik moest rijden want Anika stond niet op de verzekering lijst omdat ze maar voor 3 dagen mee was. Dat was natuurlijk een ramp.. Een 19 jarige van 1.60m lang in een camper van 7 meter lang, 2.4 meter hoog en geen idee hoe breed en dat in Sydney. Maar goed na een beetje wennen op het industrie terrein op zoek naar een supermarkt. Dat was al helemaal een ramp want onze camper paste nergens onder. Hadden we eindelijk een parkeergarage gevonden die hoog genoeg was, was er beneden geen plek dus ik naar boven.. maar beneden stond geen bordje hoe hoog het boven was dus eenmaal boven gekomen was de hoogte maar 2.2m. uuuh ja en nu? Ik kan niet achteruit dus gooi hem maar onder het balkje door en draai maar acuut om. Nou dat was dus zo leuk dat we gelijk een andere supermarkt opgezocht hadden waar we een straat verderop hebben geparkeerd zodat we geen parkeer stres hadden.Maar goed boodschappen eindelijk binnen dus op naar de camping. Receptie was al weg maar dat wisten we. We wisten onze plek maar toen we daar aan kwamen bleek het dat we onze plek moesten delen wat uitliep op geen stroom. Na 2 uur proberen om in contact te komen met de eigenaren maar besloten hem gewoon op een andere plek te zetten. Ondertussen hadden we ook contact gehad met mijn ouders die in China stonden en hun vlucht gemist hadden omdat ze te laat vertrokken waren in Nederland. Dus na alle stress paniek en een hoop geregel hadden ze een nieuw ticket geregeld en konden ze gelukkig verder.

Na een nachtje slapen en nog wat geapp tijdens de 2estop in China was het dan eindelijk zo ver. Ik kon eindelijk naar het vliegveld om mijn ouders op te gaan halen. We waren al vroeg uit de veren en konden op tijd vertrekken.. tenminste dat dachten we. Alles ging heel soepel tot 3 straten voor het vliegveld. in een zucht stonden we ineens in de file en van beweging was niet veel te zeggen. Na wat geapp met mijn zussen het vliegtuig vanuit de camper zien landen en ik was natuurlijk heel teleurgesteld dat ik er niet zou staan als ze eruit kwamen lopen. Nadat we eindelijk uit de file waren was het parkeren nog een dingetje want de ingang die we dachten te moeten hebben was afgesloten dus moesten we weer aanhalen. Eindelijk geparkeerd zijn we als een speer naar de aankomst hallen gerend waar we uiteindelijk nog dik 2 tot 3 uur hebben staan wachten want de maatschappij was de koffers verloren. Maar dan eindelijk na 6 maanden kon ik mijn ouders weer omarmen. Nog even wat geregeld met de maatschappij en toen konden we eindelijk door naar de camping. Verder de middag op de camping doorgebracht om tot rust te komen en bij te kletsen en ā€˜s avonds zijn we lekker uit eten gegaan bij Rashays met als keuze een lekkere schnitzel met champignon saus ter compensatie van al dat Chinese eten van de afgelopen 2 dagen.

dag 3 de fun kon dan eindelijk beginnen. En die begon met een rit van 385 km terug naar Canberra. Ik ben blij dat ik moest rijden want met al die hobbel de bobbel wegen is het niet ideaal om achterin de camper te zitten. Onderweg bij nog een aantal uitkijkpunten gestopt, Ć©Ć©n maal terug in Canberra eerst Anika weer thuis afgezet. Daarna gelijk nog wat boodschappen gedaan voor het avondeten en toen door naar mijn gezin. Dat was een ritje van een half uur en mijn vader wou graag het stuur over nemen want nu kon hij nog even oefenen met mij er naast. Nou ik zal je vertellen, dat is toch best eng hoor om het stuur over te laten aan iemand die gewend is aan de rechterkant te rijden en links te zitten maar het ging hartstikke goed. Aan gekomen bij mijn gezin mijn tas geloodst en even wat gedronken. Daarna lekker samen gegeten en heb ik ze afgezet op hun camping waar ze de rest van de avond even konden relaxen met zā€™n 2emaar nog altijd zonder koffers.

De rest van de week hebben we vooral in Canberra doorgebracht omdat ik nog moest werken. Ik heb mijn ouders mijn wekelijkse winkel dag met Anika en het jongste kind laten zien. We zijn naar de uitkijkberg geweest. We hebben de telstra tower bezocht, kangaroeā€™s gespot, oorlog monumenten bekeken en naar het koala park geweest. Als afsluiting van de week een vervroegd kerst diner gebarbecued bij mijn host gezin. Aantal cadeaus gekregen en toen kon ik mijn spullen weer in de camper laden om de 2 weken vakantie te beginnen.

Het eerste nachtje met zn 3ein de camper. Besloten dat we maar alle 3 beneden gingen slapen want boven was echt te krap maar we paste makkelijk met zn 3ebeneden dus dat was geen probleem. De ochtend lekker rustig begonnen met een wasje. Daarna terug naar mijn gezin om nog een paar vergeten spullen te halen en daarna op naar de Bleu Mountains. Onderweg veel gezien maar vooral gereden. In Oberon de camping opgezocht die was bijna zo goed als leegā€¦. Heel raar omdat het zomervakantie was maar goed maakt ons niet uit. Nog even bij het Meer in de buurt wezen wandelen waar we ook gelijk onze eerste slang hebben gespot, en nee dat vond ik absoluut niet grappig. Daarna lekker gegeten en vroeg naar bed.

De ochtend maar weer begonnen met een wasje, de winkel en het tankstation want morgen is het kerst dus is alles dicht. Daarna gaan we op naar de Jenolan caves. De weg erna toe was lekker krap maar wel te doen. Achteraf kwamen we er achter dat er ook gewoon bussen via die weg komen dus viel het nog best wel mee. De grotten waren best leuk maar het was erg te vergelijken met de grotten van Han in Belgiƫ. Buiten de groten was nog een kleine bleu lagoon met veel hagendissen en bij de ingang van de grotten hebben we nog een rock wallabi gespot. Daarna door naar het hart van de Bleu Mountains, nouja bijna dan we stoppen een klein stukje ervoor in Black Heath en slapen daar 2 nachten op de camping want morgen zitten ook de campings dicht.

Lekker uitgeslapen uitgebreid ontbeten en de vaat gewassen gingen we op weg naar de wentworth falls. Jammer genoeg werkte het weer niet echt mee en was er veel laaghangende bewolking en mist. Na een kleine wandeling kwamen we aan bij de waterval. Druk natuurlijk want het is een echte toeristen plek. Ondanks het weer toch nog een stevige wandeling terug naar de camper waarbij we op de randen van cliffs en door de bush bush gingen. Onderweg veel bloemen en planten tegen gekomen en net toen we dachten dat er geen eind aan ging komen begon het te regenen gelukkig waren we na een stevige 2 uur durende wandeling terug bij de camper en gingen we nog even bij het uitkijk punt bij de camping kijken maar ook daar was het heel mistig en de wind wist ook van aanpakken. Morgen nog een kans.

Vandaag is het boxing day.. nog steeds geen idee wat het inhoud maar het komt op het zelfde neer als 2ekerstdag. we zijn nog even terug geweest naar het uitkijkpunt van gister maar aangezien het weer regende was er nog steeds weinig te zien. We besluiten daarom ook om op weg te gaan naar de kust. Eerst nog even boodschappen gedaan en getankt. Onderweg nog in de royal botanic gardens van de Bleu Mountains geweest maar ook regen dus gouw weer gegaan. ergens langs de weg een lekker broodje ei op en nog een fruitteler/winkel bezocht. Eind van de middag op zoek gegaan naar een camping en na 2x vol te horen gekregen te hebben eindelijk een plekje in Moss ValƩ.

Vandaag hebben we in kangaroo valley een wandeling gemaakt met uitzicht op verschillende watervallen die jammer genoeg niet heel hard stroomde. Daarna door naar de kust. Onderweg naar de camping nog even in Jervis Bay aan geweest waar ik pelikanen en een krab heb gespot voor de animal checklist die ik van mij zus heb mee gekregen. Verder naar de camping in Burrill lake waar we met 5 minuten lopen van de zee af stonden. De camping staat bekend om het vissen en het dolfijnen uitkijkpunt. ā€™s Avonds kangaroo biefstuk met sla en zoete aardappel op en daarna nog even uitbuiken met de toy story film voor de kids.

Jammer genoeg ook geen dolfijnen gezien tijdens mijn ochtend wandeling. Maar we gingen weer terug naar Jervis bay. Dit keer het park zelf. Met 32 graden was het aardig branden. Ook hier hebben we niet gezien wat we gehoopt hadden. Geen dolfijnen, geen walvissen en zelfs niet de vogels die we gehoopt hadden wel heel veel dikke vette krekels om gek van te worden. Daarna weer op zoek naar een camping zodat we morgen door konden naar Kiama, een plaatsje aan de kust met een blaas gat.

Na een rustige start weer langs de kust op naar de volgende bestemming: Kiama, maar ook daar kregen we niet te zien wat we wilden, de zee was te rustig dus het blaas gat blies niet. Nog even rustig naar de zee zitten staren want ik was er van overtuigd dat ik een haai had gezien, maar geen bewijs kunnen vastleggen. Daarna weer even naar de winkel voor chips, bief, sla en zoete aardappelen en aardbeien yoghurt na (het favoriete avondeten) en terug naar de camping in Moss valƩ. Tijdens de afwas weer een stel Nederlanders ontmoet nadat we weer in het Engels uitgelegd hadden waar we geweest waren en heen gingen.

De volgende ochtend kwamen de uit Groningen komende Nederlanders nog even koffie drinken en daarna zijn we weer opweg gegaan naar de Bleu Mountains om toch nog een poging te doen om de Three Sisters te zien en ja hoor beter weer en meer uitzicht. Terwijl mijn ouders een stuk gingen wandelen om meer van de three sisters te zien ben ik lekker even in de camper blijven hangen en heb ik een filmpje gekeken. Daarna naar de camping om de hoek gegaan waar we ons avond eten hadden onderbroken om een aantal kaketoes uit de hand te voeren..

Oudjaarsdag!! We gaan terug richting Sydney voor het vuurwerk. We gaan lekker vroeg eten bij de Rashays waar we de eerste avond zijn geweest en hebben nog wat boodschappen gedaan. Daarna nog even gerust in de camper en toen de taxi in maar door veel file en afsluitingen nog een half uur moeten lopen naar het park waar we zicht hadden op de Harbour Bridge. Om 20:00 kregen we al een voorproefje met het familie vuurwerk. Ook hebben we nog bezoek gehad van een kruipend dier aan de waterkant waar we zaten maar we hebben geen idee wat het was waarschijnlijk een hagedis. Tussendoor nog van plek veranderd die we gevonden hadden na het plassen. En dan is het wachten, wachten tot de klok 12 sloeg. Toch raar met alleen je ouders, terwijl je eigenlijk altijd wel met familie en vrienden bent. Maar het was het waard! Een 12 minuten durende vuurwerkshow die ontzetten mooi en goed te zien was aangezien er in AustraliĆ« geen particulier vuurwerk af gestoken mag worden dus de show was alles wat er de lucht in ging. Na de show kwam het leuksteā€¦ de weg terug naar de camper, eerst weer een stuk gelopen omdat de weg afgesloten was. Toen besloten nog een stukje verder te lopen want het verkeer stond vast en de taxiā€™s waren gigantische duur. Na een stevige wandeling van een uur heuvel op en af zijn we ergens in een rustige straat gaan wachten op de taxi die een half uur later kwam. Om 2:30 lagen we dan eindelijk op bed en konden we gaan slapen.

Lang hebben we niet geslapen want 10:00 onze tijd was het in Nederland oudjaar dus hebben we wat mensen via een filmpje gelukkig nieuw jaar gewenst. Even later nog even naar oma gebeld die het nog steeds niet helemaal snapt met dat tijdsverschil enzo. Daarna boodschappen gedaan en dwars door het drukke Sydney en over de Harbour Bridge naar de rust. Eind van de middag weer op zoek naar een camping maar de eerste die we in gedachten hadden was dicht.. telefoon was bijna leeg dus konden ook niet te veel bellen dus maar rijden naar de volgende op hoop van zegen dat ze plek hadden. De sfeer in de camper werd er niet beter op en ik heb de rest van de weg half geslapen.. eindelijk bij the hawkesbury rivier terecht gekomen waar we overheen gingen naar de camping die gelukkig nog genoeg plek had! Bleek even later dat we aan de rivier stonden waar 2 dagen ervoor een watervliegtuig gecrasht was. Gelijk alle telefoons, powerbanks en cameraā€™s in de oplader gedaan en zijn even lekker het zwembad in gesprongen. We hadden geen bereik dus het was een rustige avond.

De volgende ochtend weer op weg naar het noorden naar Newcastle. Dat was een heel avontuur want de weg die we namen was een 35km lange zand weg door het bos, mooie weg met heel veel stof. uiteindelijk uitgekomen bij Cessnock, net geen Newcastle maar wel mooi. Na een wandeling voor niets naar de winkel nog even kookaburraā€™s gespot en daarna het bed weer ingedoken.

Vanmorgen om 5:00 ging de telefoon van mama waarvan we 3x geen reactie terug kregen.... de 4ex kregen we dan eindelijk iemand aan de lijn die vroeg of we iets te eten hadden besteld, uuuh nee wij zitten in AustraliĆ« waarom zou ik eten bestellen in Nederlandā€¦ na de 5ex weg gedrukt te hebben nog even omgedraaid voordat we binnendoor naar Newcastle gingen. Onderweg nog een mooi strand zoals op tv gezien met grotten waar je doorheen kon om op een ander strandje te komen. Daarna nog even naar een winkelcentrum geweest voor boodschappen en een souvenirtje voor thuis. Daarna door naar de camping die letterlijk in de bush bush was en aan de zelfde rivier als voorheen. Met een beetje gevoel van thuis want er liepen pauwen en een soort boskalkoenen. In de rivier zitten een hoop leguanen (niet gezien) en hebben we langs de rand een hoop kleine modderkrabbetjes gezien.

Laatste dagā€¦ we gaan dan ook opweg terug naar Sydney om onderweg naar de camping nog even bij de royal botanic gardens, the Harbour Bridge en the opera house te kijken. Daarna eten we onze koelkast leeg en pakken we met veel gedoe de koffers in daarna douchen en door naar bed want om 4 uur gaat de wekker om naar het vliegveld te gaan, na het wegbrengen van de koffers nog even buiten gezeten en toen toch echt weer afscheid genomen. Is en blijft toch moeilijk maar goed even door bijten en weer door met wat gedaan moet worden. Alleen terug gegaan naar de camping om mijn spullen in te pakken en de camper schoon te maken. Daarna nog even de buitenkant gewassen en de camper terug gebracht. Daar stond al een hele aardige man van backpackers vervoer op mij te wachten om me terug naar het vliegveld te brengen waar ik 3 uur moest wachten op mijn 3 uur durende rit terug naar Canberra waarna het avontuur toch echt afgelopen was.


We hebben alle 3 heel erg genoten ondanks de tegenslagen met de vluchten en kunnen dan ook zeggen dat het een geslaagde vakantie was. Ik hoop dat jullie ondanks de late update ook genoten hebben van onze vakantie verhalen.

Over 3 weken begin ik mijn roadtrip met Anika en hoop ik jullie een update te geven over mijn tijd bij mijn gezin en de plannen voor de roadtrip!


Groetjes thuis!!!

Reacties

Reacties

Marja Visser

Leuk om nog even jouw indruk van de vakantie met je ouders te lezen. Ik heb al verschillende foto's gezien. Leuke herinneringen om te bekijken als je weer thuis bent.

Arie Boer

Leuk verslag Helga

Ria

Wat n avonturen suoer omzo met je ouders Kerst en oud en nieuw te vieren. Veel plezier nog op jullie roadtrip

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!