weekendje Sydney!

Hai allemaal daar is die dan! geniet ervan. (sorry hij is een beetje lang )

17 Juli: eerste school dag na de vakantie!! Kwart voor 7 ging de wekker dus hop eruit. Kids waren al waker dus die hoefde ik niet wakker te maken. Ontbijt voor de 2 jongste gemaakt en kleren klaar gelegd. Toen om half 9 de auto in en op naar A haar school om haar als eerst af te zetten. Uitleg gekregen over een aantal dingen en daarna door naar E haar school. Daarna weer terug naar huis en heb ik de kinderkamer opgeruimd. Mensen kinders wat een bende. Toen om 10 voor half 3 de auto in om naar E haar school te gaan om mijn op de ophaal lijst te zetten anders mag ik haar niet ophalen. Daarna heeft G even gespeeld op het schoolplein tot E klaar was op school en daarna weer naar huis. E vond mij op dat moment denk ik niet zo aardig want ze moest mee helpen opruimen want ik was nog niet klaar. Als avond eten weer tosti’s van A op en daarna vroeg naar bed want van al dat bukken had ik flinke koppijn gekregen.

18 Juli: vandaag mocht ik alleen de kids weg brengen en dat gin best goed. Daarna mijn kamer gestofzuigd en een beetje opgeruimd verder niet veel gedaan. Om half 3 weer de auto in naar de school van E zodat G nog even op het plein kon spelen. Daarna door naar huis en niet veel meer gedaan. E was met Carl naar gym en namen als avondeten chips mee. Dit keer was het wel friet en ik had een kip burger erbij. Daarna weer nar bed want ik was kapot op.

19 Juli: vandaag eerst de kids naar school gebracht en daarna heb ik de was op gevouwen want daar hebben ze hier allemaal een hekel aan. Aangezien het een hele hoop was, was ik daar ongeveer de hele ochtend mee bezig. Tussendoor met G op de auto mat gespeeld en nog even buiten gespeeld. Daarna de kinderen weer opgehaald en verder nog een paar wasjes gedraaid en opgevouwen. Vandaag heden we restjes als avond eten dus ik heb nog wat friet op en een broodje. Daarna een paar afleveringen van the hard way to succes gekeken en naar bed gegaan.

20 Juli: vandaag gaan G en ik met Anika naar Belconnen om te shoppen. Eerst de kinderen weg gebracht en daarna naar huis om G klaar te maken voor vertrek. Om half 10 de auto in en op naar Belconnen. Het was de eerste keer dat ik alleen ergens heen ging op de school na dus dat was best wel even wennen. Maar gelukkig bestaat er tegenwoordig google maps!! en dan nog verkeerd rijden terwijl je weet waar je moet zijn whahahaha. Ondertussen was G in de auto in slaap gevallen en als die slaapt dan slaapt die. Drama om hem uit de auto te krijgen en hem uiteindelijk eruit gekregen met het feit dat we een Blaze shirt voor hem gingen zoeken (niet gevonden). Daarna naar Max Brenner voor een lekker kopje dikke chocolade melk en een koekje voor G. daarna wat winkels in geweest en uiteindelijk een nieuwe joggingsbroek een kleinere tas en een pet gekocht want ja die ga ik nodig hebben wil ik geen zonnesteek op lopen. Geluncht bij de MC Donalds en nog even gezocht naar een shirt voor G maar die was inmiddels al weer moe dus op naar huis. Daarna de kids weer opgehaald en verder niet veel meer gedaan. Als avond eten hadden we mega lekkere past van Anna en daarna weer lekker naar bed.

21 Juli: vandaag eerst werken en dan eind van de middag naar Sydney toe. Eerst weer de kids weg gebracht en daarna ging Carl naar de winkel dus was ik alleen met G. toen Carl terug kwam eerst even lekker geluncht en daarna mezelf klaar gemaakt voor vertrek dus tas ingepakt en nog even lekker douchen. Om 4 uur de auto in richting het busstation en om 5 uur de bus in richting Sydney. Na een lange rit van 4 uur eindelijk op Central aan gekomen en toen ben ik naar het hostel gaan lopen want ik had geen zin om nog op zoek te gaan naar een buskaart. En ik moet zeggen dat was een stevige wandeling aangezien het heuvel op heuvel af was. Ingecheckt en spullen weg gebracht en daarna nog even geprobeerd om bij Anika in de pub crawl te komen maar dat was onmogelijk want er was zo veel beveiliging en ik had mijn paspoort in moeten lever bij het hostel omdat ik de volgende dag pas kon betalen. Dus daarna maar weer terug naar het hostel en lekker naar bed gegaan.

22 Juli: vandaag ging Anika Skydiven dus heb ik de ochtend en de halve middag alleen doorgebracht. Eerst even ontbeten en daarna ben ik een stevige wandeling gaan maken naar de Royal Botanic Gardens en vanuit daar kon je the Opera House en de Harbour Bridge zien. Ik zal een aantal foto’s toevoegen. Daarna rond 1 uur terug in het hostel even gelegen en daarna naar de supermarkt gelopen om wat te eten te halen en een Opal kaart (buskaart). Daarna weer terug naar het hostel en even lekker gegeten en wat gelegen want mijn benen deden goed zeer. Toen kwam Anika terug en hebben we ons klaar gemaakt om richting Central te gaan om samen met Carolien te gaan eten. Daarna terug naar het hostel en naar bed gegaan want we waren allebei dood op.

23 Juli: laatste dagje in Sydney en eindelijk de hele dag samen met Anika. Eerst om 10 uur uitgecheckt en de spullen opgeborgen en daarna richting het station om naar Bondi Beach te gaan. Daar aangekomen hebben we eerst even lekker op het strand gelegen waar we werden bedolven door de meeuwen. Daarna hebben we een mega lekkere cheeseburger op en zijn we gaan lopen richting de rotsen. Ook dit was weer een stevige wandeling en met mijn zere benen van de afgelopen 2 dagen was dat geen pretje maar het was het waard. Daarna op de terug weg naar het hostel nog even door de Royal Botanic Gardens heen gelopen en naar Max Brenner geweest. Daarna naar het hostel onze spullen opgehaald en nog naar de winkel geweest voor iets te eten in de bus en toen naar Central waar onze bus terug naar Canberra zou staan. 3,5 uur in de bus waarin ik mezelf bijna bezeek van het lachen omdat Anika elke keer deed alsof we in een vliegtuig zaten een steeds zei dat we geland waren of turbulentie hadden en elke keer als ik iets uit mijn tas of mijn telefoon wilde pakken mijn gordel me tegen hield. Op een gegeven moment waren we zo moe dat we gewoon vervelend werden. Daarna in de auto terug naar huis en gelijk door naar bed want ik was dood moe.

bedankt voor het lezen weer en tot de volgende ronde!! ik ga de foto's er ook zo snel mogelijk op zetten.

Groetjes

Reacties

Reacties

Hennie

Mooi avontuur, Helga.
Ik kijk uit naar je volgende verhaal.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!