laatste week vakantie!

HaiHai lieve mensen,

hier weer een weekje van mijn avontuur down under.

10 juli: vandaag was het dan zover ik moest auto rijden. Eerst met de verzekering gebeld en nog even ontbeten en daarna de auto in. Was wel even wennen want het is een automaat en het is een 6 persoons busje maar goed gelukkig heb ik 2 camera’s 1 links voor en 1 achter. De dam af ging redelijk goed toen de weg op naar voor en gelijk links af dus remmen bij deze ze doen het goed whahaha doordat ik met mijn verkeerde voet ging remmen stonden we dus bijna stil. Verder ging het wel goed ik heb maar 1x de ruitenwissers aan gezet in plaats van de knipper lichten en 1x na het rechts af slaan rechts blijven rijden. Want ja ik moet nu natuurlijk links rijden. Naar de winkel gereden en naar de scholen van de kids gereden en daarna weer naar huis. Gelijk geluncht en daarna niet veel meer dan spelletjes gedaan. ’s Avonds tosti’s op en vroeg naar bed.

11 juli: vandaag niet veel bijzonders gedaan want de kids hebben nog steeds vakantie en ik mag nog niet alleen rijden dus weer een dagje thuis. Samen met Anika een beetje besproken wat we willen zien als we klaar zijn bij onze host families en een lijstje aan het maken met de dingen die we zo wie zo gaan doen. Datums uitgestippeld en een camper op gezocht. Tussen door nog een zwaard gevecht met G en E en een spelletje hide and seek. Als avond eten heb ik nacho’s op gemaakt door N en ooohhhwww wat waren die lekker. Er is nog wat over dus dat zal morgen wel weer nacho’s worden haha. Daarna nog een beetje muziek geluisterd en cruises bekeken en daarna naar bed.

12 Juli: vandaag gingen de luiken vroeg omhoog waarom geen idee maar ik ben mooi blijven liggen tot 8 uur. Toen eruit ontbeten en met E memory gespeeld. Daarna geluncht en wat spelletjes op mijn telefoon gedaan. De rest van de dag hebben de kids zich zelf vermaakt en de ander geplaagd. E was een toren aan het bouwen en G wilde helpen maar sloopte hem per ongeluk dus het was heel gezellig want E was dus de rest van de avond sacherijnig. Zo gauw als Anna thuis kwam ben ik naar mijn kamer vertrokken om te relaxen zoals ze dat hier zeggen. ’s Avonds zoals ik al dacht nacho’s gegeten en daarna vrij snel weer naar bed.

13 juli: eigenlijk zouden we vandaag om 7 uur opstaan om een dry school run te doen maar iedereen was zo moe dat ze pas om 8 uur hun bed uit kwamen en ik pas om 9 haha. Maar goed om 10 uur taxi gespeeld voor Carl. Gereden naar zijn afspraak en daarna naar een winkelcentrum geweest waar ik dus 2 kaarten van Australië heb gekregen (ik wou 1 grote land kaart met de wegen erop om onze trip uit te stippelen maar dat gaat natuurlijk niet omdat Australië net zo groot is als Europa XD). Daarna weer naar huis gegaan. Rijden ging best goed en op een gegeven moment wist ik zelfs de weg naar huis. Thuis geluncht en toen bedacht Carl dat hij nog iets nodig had en ik bedacht me misschien is het handig als ik een bus kaart ga halen dus hop weer de auto in naar Tuggeranong (Carl reed). Daarna gekaart met de kids behalve G. Daarna spaghetti gegeten met gehakt dit keer gemaakt door N en nog een paar spelletjes met het hele gezin. Dat was super grappig want we moest dierengeluiden onthouden maar dat ging dus niet van zelf hahaha. Daarna nog een spelletje gedaan met N en E en daarna was iedereen vertrokken naar hun kamer en toe aan slaap.

14 juli: vandaag vroeg op om de school route om half 8 te rijden en daarna gelijk door te gaan naar de winkel en Lollypop ’s playland. Jaja ik weet de weg naar school dus maandag kan de pret beginnen. De weg naar winkel wist ik natuurlijk nog niet dus ik had een levende tomtom naast me zitten haha. Komen we bij Lollypop ’s playland zit die nog dicht dus moest ik 10 minuten wachten. daarna naar binnen en G kon zich uitleven want hij was de eerste. En ja hoor 5 minuten voordat we naar huis gingen plaste hij in zijn broek. Thuis boodschappen uitgepakt en G een schone broek gegeven en daarna niet veel meer gedaan. Ik ben op bed gaan zitten en heb mijn boek gelezen die eigenlijk voor in het vliegtuig was maar toen heb ik niet gelezen. Boek in 1 dag uit dus ‘s avonds maar gevraagd of ik N’s haar divergent serie in het Engels mocht lezen. Dus een start gemaakt en daarna naar bed.

15 juli: vandaag uitgeslapen. Nouja uitgeslapen om 7 uur wakker maar stront eigenwijs blijven draaien tot 9 uur haha. Toen ontbeten en een spelletje gespeeld. Toen ik terug kwam in mijn kamer was mijn landkaart van de muur gekomen dus maar weer opnieuw opgehangen in de hoop dat die nu wel blijft hangen. De rest van de middag gelezen. Voor het eten zag ik dat home alone op tv was dus die gingen we kijken toen we gingen eten op pauze gezet. Als diner hadden we mega lekkere Lasagne van Anna gegeten en daarna home alone verder gekeken. Blijkbaar is home alone dus niet een traditionele kerst film maar gewoon een winter film want wij hebben gewoon om de zelfde tijd kerst als jullie alleen is het bij mij dan zomer en bij jullie winter. Wat nog het leukste is de films op tv hier hebben geen reclame tussen door en we hadden home alone 1, 2 en 3 op 1 avond kei leuk!! Halverwege 2 ging Anna naar bed en eind 2 ging A ook naar bed dus bleef ik alleen over. Toen 3 afgelopen was gauw naar bed want het was inmiddels al half 12.

16 juli: vandaag lang in bed gelegen want het was super koud vanochtend (-6). Rond half 10 er uit gegaan en ontbeten daarna gingen Carl en Anna weg voor koffie en de kapper dus even opletten terwijl N de leiding heeft. ’s Middags een wasje gedraaid en m’n kamer een beetje opgeruimd zodat ik hem maandag grondig schoon kan maken. Aangezien de katten de vrije loop hadden in mijn kamer toen er niemand was sluipen ze soms nog wel eens binnen. En gister heeft er dus 1 op m’n bed gepiest bahbah. Gelukkig was het niet heel erg en kon het in de wasmachine maar alsnog bahbah. nu zijn ze er gelukkig wel over uit dat er geen katten meer in mijn kamer mogen. ’s Middags niet veel gedaan en ‘s avonds fish and chips gegeten. Vis en krieltjes dus haha maar ik had pizza en krieltjes want zoals de meeste van jullie wel weten lust ik geen vis op gamba’s en garnalen na. Daarna vroeg naar bed want morgen is het tijd om terug naar school te gaan!! Yess eindelijk ritme in mijn dagen en maar gelijk beginnen met opruimen.


dat was mijn 2e week hier ik hoop dat jullie er van genoten hebben!!

en hopelijk volgende week een nieuw blog. kan wat langer duren want volgend weekend zit ik in Sydney met 6 andere meiden.


groetjes!!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!