mijn eerste week in Australië

HoiHoi lieve mensen,

ik krijg al veel vraag over hoe het gaat dus bij deze hoen mijn eerste week is verlopen.

1 juli: Na een lange zit in het vliegtuig en een auto rit en 3,5 uur heb ik eindelijk in een normaal bed kunnen slapen. Toen ik wakker werd rond half 9 zag ik ballonnen en cadeaus dus ik dacht oké what’s happening? Wat bleek Carl was jarig dus er was feest in huis. Samen met E heb ik in een verjaardag’s kaart getekend en toen de cadeaus gegeven. Gelukkig kwam er niet veel visite alleen zijn ouders en een zus. Zijn vader heeft tot zijn 8e in Friesland gewond dus vroeg gelijk waar ik woonde. Toen begonnen ze over de afsluitdijk en dat een tante van hun alles uit 1 kom eet dus ik vertelde dat papa ook alles van 1 boord eet tenzij het te vies is. Na een tijdje begonnen ze over oliebollen hahaha. Ze zeiden het in het Nederlands dus dat was best grappig om te horen. En over rolmopsen (ik denk dat ze bolussen bedoelen). Verder ben ik met Anna naar de winkel geweest om lunch en taart te halen. ’S avonds pizza voor diner en taart als toetje. Daarna nog even tv gekeken en toen naar bed. Het was een leuke en gezellige dag en heb veel (en hard) gelachen.

2 juli: Na een nacht met 2 uur schaapjes tellen gingen Carl en Anna brunchen met familie ik mocht mee maar ben in bed blijven liggen om bij te slapen. Niet voor lang want na een uur was ik het al weer zat. Eruit en even lekker gedoucht. Toen geluncht en daarna kwamen Carl en Anna thuis en even later opa oma en tante. Tv gekeken en pizza als avond eten #alweer. ’S avonds even geskyped met papa en mama. Daarna nog een brownie op en toen naar bed.

3 juli: Vannacht weer niet heel goed geslapen maar kon er mee door. 9 uur eruit en ontbeten. Anna was werken en Carl ging een rondje wandelen dus ik was de baas. Toen geluncht en daarna tv gekeken, gebouwd en een spelletje gespeeld met de kids. Daarna heb ik denk ik dik 2 uur geslapen omdat ik m’n ogen gewoon niet open kon houden. Denk dat ik toch last had van een jetlag. Toen ik wakker werd kwam Anna thuis nog even gespeeld en A maakte voor diner tosti's daarna kids naar bed Helga alweer naar bed.

4 juli: Vandaag met G en Carl naar het winkelcentrum in Tuggeranong geweest best leuk. Eerst bank account geregeld en toen door naar de kapper voor de heren hun haar. Daarna even gekeken voor een telefoon abonnement maar dat wist ik nog niet dus zijn we thee/ijskoffie/milkshake gaan drinken en toen naar huis. Rest van de dag niet veel gedaan. Als diner stond er kippen noodles soep op het menu dat was best lekker alleen waren de noodles wat mislukt

5 juli: Vandaag hadden Carl en A een afspraak dus ik moest de boel weer in goede banen leiden. Ging best goed ondanks dat G alleen maar nooooo kan zeggen als je iets vraagt of ook maar iets tegen hem zegt. De kids gingen na aanleiding van mijn spelletje een farm bouwen (ik speelde farm hero) en bedachten toen maar dat ze mijn farm gingen bouwen dus ik moest zeggen of het goed of fout was. Nouja dat was dus niet te doen want voordat ze klaar waren hadden ze het al weer afgebroken. Toen Carl en A terug kwamen hebben de kids een cake gebakken dus die hebben we natuurlijk geproefd. Daarna weer bank hangen en spelletjes spelen terwijl de kids zich vermaken. Vandaag was het weer een left over see for your self diner dag dus weer kippen noodles soep gegeten en nog een stukje cake die ze ‘s middags gemaakt hadden als toetje.

6 juli: Vandaag was een rustig dagje. Ik heb spelletjes gespeeld op mijn telefoon terwijl de kids aan het bouwen waren of tv kijken. Ik heb foto’s en filmpjes uitgezocht op mn harde schrijf. Rond de middag hebben de kids even buiten gespeeld dus moest ik mee om op te letten want Carl was stenen van voor naar achter aan het sjouwen. Tijdens het buiten spelen even geskyped met Piet en begin van de avond met Rianne en Leroy. Daarna spaghetti met kip gegeten, gemaakt door N. Ja dat klopt geen gehakt maar kip. Het was best lekker. Nog even tv gekeken en een spelletje gespeeld en daarna naar bed ik slaap eindelijk door ’s nachts!

7 juli: Vandaag zijn we boodschappen wezen doen in I don’t know waar. een eindje verderop in ieder geval. Het was een soort van winkelcentrum maar dan niet zo groot. Eerst heeft Carl lollipop’s playland laten zien wat dus net zo iets als monkey town is. Daarna zijn we naar de supermarkt gegaan waar de kinderen dus gratis fruit krijgen best slim. Daarna dacht ik dat we klaar waren maar niet dus hop naar de volgende winkel. Dat was een soort van Makro maar dan nog net iets groter denk ik. Toen weer de auto in en heeft Carl mij afgezet bij het winkelcentrum in Tuggeranong om mijn telefoon te fixen. Sta ik daar in de winkel willen ze bewijs van woon adres hebben. Dat had ik natuurlijk niet bij me dus Carl gebeld hij post mee genomen en toen alsnog een half uur gewacht tot ze het gefixt had. Maar goed ik heb nu eindelijk een Australische nummer en bank account dus dat is klaar. Daarna naar huis de spaghetti van gister als lunch gegeten beetje gespeeld met de kids en spelletjes op mijn telefoon. Als diner hadden we vingerfood maar dat was niet heel lekker. Er was aardappel mini kroketjes ofzo inktvisringen rare gehaktballen en hot chicken wings. Nou die aardappel dingen waren wel lekker maar de rest….. en ja ik heb zelf de inktvis ringen geproefd en wel zonder te kokhalzen. Daarna nog even spelletje gespeeld en toen naar bed.

8 juli: Anika’s Birthday!! Woohooo eindelijk Anika zien. Om 9 uur mn bed uit gegaan ontbeten en gedouchte. Daarna om half 12 bij de bus staan om vervolgens naar Tuggeranong te gaan en daar over te stappen op de bus naar Belconnen waar ik Anika tegemoet kom. Aangekomen eerst geluchte bij de Mc Donalds!! Daarna nog naar een andere supermarkt geweest om te kijken voor brood beleg. En ja hoor we vonden Nutella! Daarna zijn we daar gegaan naar Max Bremer dat is een chocolade bar (zo Lekker) een lekker kopje dikke chocolade melk besteld. Dat duurde ellen lang voordat we die kregen dus snel opdrinken en gaan want we moest om 3 uur bij Anika’s ‘thuis’ zijn. Nog snel een zak marshmallows gepakt en de auto is richting Ngunnawal. Een maal aangekomen wat gespeeld met de kids van Anika en daarna heerlijk gegeten. Na het eten de heerlijke verjaardagstaart als toetje en als kers op de taart ‘s avonds nog marshmallows bij het vuurtje gehad. Daarna naar de kamer gegaan Anika even geskyped met haar nichtje en ik even wat dingen gelezen. Daarna hebben we een start gemaakt met het organiseren van onze rondreis aan het eind van dit avontuur. En om kwart over 12 gaan slapen.

9 juli: Anika moest er om 7 uur uit maar ik was zo moe dat ik dat niet eens gehoord heb. Om 10 uur ofzo wakker geworden en nog even een spelletje gespeeld. Daarna als ontbijt toast met VLOKKEN!!! Eindelijk heb ik weer vlokken kunnen eten ooh wat mis ik mijn hagelslag en vlokken zooo. Ben blij dat ik Nutella gevonden heb. Daarna een beetje gepuzzeld want Anika had een puzzel van kangaroe’s super leuk! Rond 12 uur in de auto gestapt want Anika ging mij naar ‘huis’ brengen. We doen er dus 35 minuten ongeveer over. Even binnen geweest maar ik moest toch maar weer mee om een tankstation te zoeken. Eenmaal gevonden hadden ze niet de goed benzine dus op naar de volgende. Daarna mij weer terug gebracht en is ze weer terug gegaan. Ik kon gelijk weer aan de bak met opruimen want de kids hadden er weer een troep van gemaakt. Daarna de bus voor mijn weekend weg naar Sydney geboekt ja mensen over 2 weken ga ik samen met Anika en 5 anderen een weekend naar Sydney kijken hoe Anika uit een vliegtuig gaat springen (skydiven) toen nog even spelletjes gespeelt op mijn telefoon en gegeten.

dit was mijn eerste week ik hoop jullie van alles op de hoogte te kunnen houden maar zoals ik al vaker heb gelezen op andere blogs is dat best moeilijk en schiet het er vaak bij in. ik ga mijn best doen eens in de 1/2 weken een blog te plaatsen.

wil je nou echt geen 1 blog missen vul dat je mail adres in dan krijg je een mailtje als ik een nieuw blog plaats.

Groetjes vanuit het verre Australië!!

Reacties

Reacties

Hennie

Mooi geschreven Helga, knap dat je dat voor elkaar krijgt met je jetlag erbij. Succes meid! Trots op jou

Mary gerritsen

Fijn dat je het rustig aan kunt doen ...fijne tijd daar...en hopelijk word er eens wat anders gegeten...

Ria Boer

Wat een mooi begin , vindt het echt super voor je .
Ons mail adres is arieboer@ hotmail.com
Heel veel plzier . Groetjes van Arie en Ria Boer

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!